نحوه مديريت تيم هاي كاري شكست خورده

مشاور شركت بيمه پارسيان

نحوه مديريت تيم هاي كاري شكست خورده

۷۷ بازديد
احياي يك تيم كاري كه قبلا شكست خورده، كار آساني نيست، اما غيرممكن هم نيست. هر مديري ترجيح مي‌دهد مديريت يك تيم موفق را به دست بگيرد. اما حقيقت اين است كه برخي تيم‌ها – چه در ميادين ورزشي و چه در كسب‌وكار– پيوسته رنج شكست را تحمل مي‌كنند، بدون اينكه هيجان پيروزي را تجربه كنند

براي تغيير حس شكست تيم‌هايي كه با موفقيت ناآشنا هستند، چه كارهايي بايد انجام داد؟ جو فرانتيرا و دنيل ليد، در كتاب خود با عنوان «تحول تيمي: راهنمايي براي دگرگوني تيم‌هايي با عملكرد ضعيف» راهكارهايي را براي هدايت و متحول كردن تيم‌هاي بي‌انگيزه ارائه داده‌اند.تعجبي ندارد كه اين كتاب مثال‌هايي را از ورزش‌هاي حرفه‌اي به عنوان مدل اصلي انگيزه و ايجاد تغييرات توسعه‌اي در رفتار ارائه مي‌هد. درست همان طور كه يك مربي ورزشي ورزشكاران معمولي را به تمرين اضافي تشويق مي‌كند، مديران هم بايد روش‌هايي را براي كمك به كارمندان بيابند تا آنها هدف و اخلاق كاري خود را بشناسند و آن را تقويت كنند
تغييراتي در اين مقياس يك شبه اتفاق نمي‌افتند و بنابراين آن را يك جريان بلند مدت در نظر بگيريد. نكته‌هاي زير از كتاب مزبور گرفته شده كه به احياي تيم كاري شما كمك ميكند

-      وقتي مسير توسعه و پيشرفت را در پيش مي‌گيريد، سعي كنيد روحيه شكستي را كه از قبل باقي مانده، از بين ببريد. هر چقدر تيم شما بيشتر نگران شكست‌هاي احتمالي باشد، احتمال كشيده شدن آنها به سمت شكست بيشتر است

-      با واقعيت روبه رو شويد و شكست‌ها را – از جمله عملكرد تيمي و فردي – صادقانه ارزيابي كنيد. سرپوش گذاشتن روي اشتباهات يا مطرح كردن امور به شكلي كلي موثر نخواهد بود و در اين‌صورت كارمندان شما پي به اشتباهات خود نخواهند برد

-      نقش اعضاي تيم را به وضوح تعريف كنيد و مطمئن شويد كه همه افراد مي‌دانند چه وظايف و اهدافي دارند. ايجاد مسووليت‌پذيري به شكل آشكار، اخلاق خود- مديريتي و خود-كنترلي را در محيط كار رواج مي‌دهد
-     كارمندان را تشويق كنيد كه راه‌هايي را براي توسعه فرآيندها پيشنهاد دهند. اگر به كارمندان اجازه دهيد در حل مشكلات سهيم باشند، براي رسيدن به موفقيت سخت‌تر تلاش مي‌كنند

-      از تيم‌تان انتظار داشته باشيد كه بهترين باشند. با توجه كردن به جزئيات، تعهدتان به كيفيت كار را نشان دهيد؛ يعني با مشتريان حرفه‌اي برخورد كنيد، در برابر مشكلات واكنش به موقع داشته باشيد و اشتباهات نوشتاري را در كليه اسناد كسب‌وكار حذف كنيد

-     براي رشد پايدار در طول زمان، انتظارات قطعي ايجاد كنيد. اين اهداف بايد واضح و قابل سنجش باشند تا اعضاي تيم بتوانند در مورد آنها تمركز و اقدام كنند

-      ليستي از ارزش‌هاي كليدي ايجاد كنيد، مثلا اينكه هدف اصلي شركت مشتري مداري است؛ اگرچه اين كار ممكن است پيش پا افتاده به نظر برسد. اين كار نه تنها رهنمودهاي واضحي براي شما تعيين مي‌كند، بلكه كمك مي‌كند اعضاي تيم نتايج ملموسي را از كار استخراج كنند

-      در هر جايي كه مي‌توانيد، بر ارزش‌هاي تيم تاكيد كنيد: از طريق ايميل، سخنراني‌ها و حتي يادداشت‌هاي كاري

-      كارمندان شما را مي‌بينند و تحت‌تاثير رفتار شما با مشتري و همكاران ديگر، واكنش شما در برابر فشارها و مواجه شدن با ضرب‌الاجل‌هاي كاري قرار مي‌گيرند

-      از هر موفقيتي كه تيم به دست مي‌آورد، تجليل كنيد. اگر از كار تيم تجليل كنيد، آنها مي‌فهمند كه به توانايي آنها براي غلبه بر مشكلات ايمان داريد


مترجم: مريم رضايي
منبع: Time


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد