۶ نـكتـه ارتـبـاطـي بـراي مـديـران

مشاور شركت بيمه پارسيان

۶ نـكتـه ارتـبـاطـي بـراي مـديـران

۱۵۹ بازديد

۶ نـكتـه ارتـبـاطـي بـراي مـديـران

بسياري از مديران گمان مي كنند كاركنان شان به علت رضايت نداشتن، از حقوق دريافتي خود كار را ترك مي كنند. يك تحقيق در سال ۲۰۰۱ روي ۲۰ هزار كارمند كه استعفا داده اند، نشان مي دهد مهم ترين دليل براي ترك شغل، رفتار نامناسب مديران است. يكي از مهم ترين عوامل رفتار نامناسب مديران همانا ارتباطي نامناسب است. در اين مقاله هفت شاخص و عامل ارتباطي مديريت مورد بررسي قرار مي گيرد.

۱) شنونده بهتري باشيد :

به كاركنان توجه كنيد. اين مسئله آسان مي نمايد، ولي به قول ماورين دولان روزن از يك مركز مشاوره منابع انساني در چيپل هيل N.C مهارت در شنيدن يك مسئله اصلي براي همه مديران است. در ميان مسائلي كه خانم روزن در كارگاه هاي آموزشي اش معمولاً به آن اشاره مي كند مربوط به يكي از مديران سابقش است كه با مهارت هاي فوق العاده در جلسات دست بر زير چانه مي گذاشت و با چشم هاي بسته وانمود به شنيدن با دقت به صحبت هاي حضار مي نمود، ولي در اصل من متوجه شدم كه به رفع خستگي و احيانا يك خواب كوتاه فرو مي رفت.

۲) به كاركنان خود زمان اختصاص دهيد:

مسئله مهم در اين مورد، تشكيل جلسات دونفره منظم با اعضاء گروهتان است. حتي اگر كارمندان در خارج از مركز خدمت مي كنند اين جلسات را از طريق تلفن تشكيل دهيد. اين كار را دو بار در ماه انجام دهيد. در طول جلسه، تلفن هاي غيرضروري به شما وصل نشود و بدين طريق به كاركنانتان نشان دهيد كه شما توجه كامل به جلسه داريد. در طول جلسه راجع به روش ها و اهداف كاري صحبت كنيد و به خصوص به آن ها اطلاع دهيد كه چه تصويري از رشد كاري آنان داريد و در عين حال فشار كاري خود را به آنها نشان دهيد.

۳) اخبار جديد را به صورت مؤثر در سرتاسر سازمان منتشر كنيد:

بررسي ميزان آگاهي كاركنان زيرين از اخبار جديد به صورت مداوم ناممكن است، ولي با تأثيرگذاري روي كاركنان سطح زيري خود و انتخاب افرادي كه بيشترين حد از مطلب را گرفته اند به عنوان عاملان انتشار اخبار در تمام سطح و حذف واسطه سازي از سوءتفاهمات جلوگيري كنيد.

۴) همه كاركنان را از ارزش هاي موردنظر خود كاملا آگاه كنيد:

بگذاريد همه كاركنان تان بدانند شما كه هستيد و به چه هدفي كار مي كنيد. تنها در اين صورت است كه آن ها مي توانند خود به راحتي تصميمات درست بگيرند، شما به عنوان مدير بايد آن ها را براي رشد بيشتر خودشان و سازمان آزاد بگذاريد و تنها به تذكر موارد احتمالي اكتفا كنيد.

۵) در سخنراني خود در جمع كاركنان تا حد ممكن تأثيرگذار باشيد:

تنها در صحبت هاي گروهي به خصوص در مواقع حساس براي مؤسسه است كه مديران، اعتبار و لياقت خود را در ديد كاركنان ايجاد مي كنند، بنابراين سعي كنيد در سخنراني ها تا حد ممكن تأثيرگذار باشيد.

۶) خود را در پس ارتباطات كتبي پنهان نكنيد:

اگرچه ارتباطات كتبي ابزاري بسيار مهم در ارتباطات است. با اين وجود مواردي كه داراي حساسيت خاص هستند، بهتر است به صورت حضوري و حداقل تلفني انجام پذيرد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد