سه شنبه ۰۵ فروردین ۹۹ | ۱۲:۵۶ ۸۵ بازديد
آنچه مديران منابع انساني بايد بدانند
به گفته سوزان ميسينگر، رييس سابق انجمن مديريت منابع انساني در كنفرانس سالانه مديريت استراتژيك منابع انساني: مديران منابع انساني خواستار آنند كه فردي مورد اعتماد نزد مديرعامل خود به حساب آيند، آنها بايد از برخي مسائل مربوط به رييس خود حتما آگاه باشند تا فردي موفق در كار خود به حساب آيند.
1. مديران عامل نسبت به تمام مسائلي كه در حيطه كاري آنها رخ ميدهد، آگاه نيستند.
هيچ مديرعاملي زمان كافي براي خواندن همه روزنامهها و نشريات تجاري ندارد. اين كمبود زمان به احتمال زياد منشأ اصلي نااميدي و درماندگي است؛ زيرا مديران عامل هميشه تشنه ايدهها و اطلاعات جديد در مورد رقباي خود هستند. چنانچه شما مطلبي را درمورد شركت ديگر ميخوانيد كه مهم است، تصور نكنيد كه رييس شما هم آن را خوانده است؛ اين خبر را به او منتقل كنيد.
همچنين با فرض اينكه مديرعامل نظرات و اطلاعات شما را تنها در ارتباط با مسائل منابع انساني ميخواهد، خود را دست كم نگيريد. نظرات خود را كه كاملا برخاسته از دانش و تجربياتتان است، پيشنهاد دهيد و با او مشورت كنيد. به قول ميسينگر «شما بايد به مديرعامل خود كمك كنيد از افق ديد بالاتري به مسائل نگاه كند.»
2. مديران عامل از جلسات منابع انساني هراس دارند.
پاداش و مزايا درصد زيادي از بودجه شركتها را شامل ميشود و شما به عنوان مدير بخش منابع انساني نماينده همه كارمندان براي گرفتن اين مطالبات هستيد. بايد طرح اين جلسات و گفتوگو در مورد آن به دقت و درزمان مناسب انجام شود. همچنين مطرح كردن مسائل دشوار و مشكلات كاركنان مسووليت شما است. رييس شما ممكن است از بيان اين انتقادها در دفترش خوشش نيايد؛ اما شما ميتوانيد با پيشنهاد شيوههايي براي كاهش هزينهها يا بهبود بهره وري سازماني، نگراني او را كاهش دهيد.
3. مديران عامل نميخواهند براي شما تصميم بگيرند.
اين نگرش كه «عذرخواهي آسانتر از اجازه خواستن است» در بسياري از موقعيتهايي كه حساسيت زيادي ندارد، كاربرد دارد. در تصميمگيريهايتان قرار نيست چشم به مديرعامل خود داشته باشيد، شما ميتوانيد اعتماد به نفس را در تواناييهاي خود نشان دهيد.
مديرعاملها تمايل دارند با افرادي كار كنند كه جرات دارند از قضاوتهاي خود بهره بگيرند. چنانچه نياز داشته باشيد كه مسائل بغرنج را با مديرعامل خود درميان بگذاريد، ابتدا مسائل را بر حسب ريسكهاي موجود و درجه اهميت چارچوببندي كنيد.
4. مديران عامل تمايل دارند در مورد فراز و فرودهاي سازمان خود بيشتر بدانند.
مديران عامل بيشتر وقت خود را صرف پرداختن به امور مشتريان ميكنند و نتيجه آن ميتواند عدم دسترسي به وضعيت كلي سازمان باشد. به گفته ميسينگر، «گاهي اوقات، نيروي انساني بايد به مديرعامل بگويند «كمتر روياپردازي كند و واقع بين باشد».
اين گاهي اوقات به معني درميان گذاشتن اطلاعاتي درباره زندگي شخصي كاركنان و اطلاعرساني به مديرعامل درباره برنامههاي كار متناقض است كه ممكن است در درون سازمان شكل گرفته باشد. هنگام مشورت دادن، بايد هدفتان بيان واقعيتها و پيشنهادهايي تدبيرگرانه وهوشيارانه باشد.
5. مديران عامل به شما نخواهند گفت كه چه كساني بيشتر مورد توجه او هستند.
هنگامي كه در مورد مديران ديگر با مدير عامل بحث و گفتوگو ميكنيد، به خاطر داشته باشيد ممكن است آنگونه كه فكر ميكنيد از همه چيز باخبر نباشيد. براي حفاظت از خود، هنگام ارائه اطلاعات درباره مديران اجرايي تا آنجا كه ممكن است صادق و غيراحساسي باشيد؛ به خصوص اگر عملكرد آنها تحت ارزيابي شما است.
مترجم: زهره همتيان
به گفته سوزان ميسينگر، رييس سابق انجمن مديريت منابع انساني در كنفرانس سالانه مديريت استراتژيك منابع انساني: مديران منابع انساني خواستار آنند كه فردي مورد اعتماد نزد مديرعامل خود به حساب آيند، آنها بايد از برخي مسائل مربوط به رييس خود حتما آگاه باشند تا فردي موفق در كار خود به حساب آيند.
1. مديران عامل نسبت به تمام مسائلي كه در حيطه كاري آنها رخ ميدهد، آگاه نيستند.
هيچ مديرعاملي زمان كافي براي خواندن همه روزنامهها و نشريات تجاري ندارد. اين كمبود زمان به احتمال زياد منشأ اصلي نااميدي و درماندگي است؛ زيرا مديران عامل هميشه تشنه ايدهها و اطلاعات جديد در مورد رقباي خود هستند. چنانچه شما مطلبي را درمورد شركت ديگر ميخوانيد كه مهم است، تصور نكنيد كه رييس شما هم آن را خوانده است؛ اين خبر را به او منتقل كنيد.
همچنين با فرض اينكه مديرعامل نظرات و اطلاعات شما را تنها در ارتباط با مسائل منابع انساني ميخواهد، خود را دست كم نگيريد. نظرات خود را كه كاملا برخاسته از دانش و تجربياتتان است، پيشنهاد دهيد و با او مشورت كنيد. به قول ميسينگر «شما بايد به مديرعامل خود كمك كنيد از افق ديد بالاتري به مسائل نگاه كند.»
2. مديران عامل از جلسات منابع انساني هراس دارند.
پاداش و مزايا درصد زيادي از بودجه شركتها را شامل ميشود و شما به عنوان مدير بخش منابع انساني نماينده همه كارمندان براي گرفتن اين مطالبات هستيد. بايد طرح اين جلسات و گفتوگو در مورد آن به دقت و درزمان مناسب انجام شود. همچنين مطرح كردن مسائل دشوار و مشكلات كاركنان مسووليت شما است. رييس شما ممكن است از بيان اين انتقادها در دفترش خوشش نيايد؛ اما شما ميتوانيد با پيشنهاد شيوههايي براي كاهش هزينهها يا بهبود بهره وري سازماني، نگراني او را كاهش دهيد.
3. مديران عامل نميخواهند براي شما تصميم بگيرند.
اين نگرش كه «عذرخواهي آسانتر از اجازه خواستن است» در بسياري از موقعيتهايي كه حساسيت زيادي ندارد، كاربرد دارد. در تصميمگيريهايتان قرار نيست چشم به مديرعامل خود داشته باشيد، شما ميتوانيد اعتماد به نفس را در تواناييهاي خود نشان دهيد.
مديرعاملها تمايل دارند با افرادي كار كنند كه جرات دارند از قضاوتهاي خود بهره بگيرند. چنانچه نياز داشته باشيد كه مسائل بغرنج را با مديرعامل خود درميان بگذاريد، ابتدا مسائل را بر حسب ريسكهاي موجود و درجه اهميت چارچوببندي كنيد.
4. مديران عامل تمايل دارند در مورد فراز و فرودهاي سازمان خود بيشتر بدانند.
مديران عامل بيشتر وقت خود را صرف پرداختن به امور مشتريان ميكنند و نتيجه آن ميتواند عدم دسترسي به وضعيت كلي سازمان باشد. به گفته ميسينگر، «گاهي اوقات، نيروي انساني بايد به مديرعامل بگويند «كمتر روياپردازي كند و واقع بين باشد».
اين گاهي اوقات به معني درميان گذاشتن اطلاعاتي درباره زندگي شخصي كاركنان و اطلاعرساني به مديرعامل درباره برنامههاي كار متناقض است كه ممكن است در درون سازمان شكل گرفته باشد. هنگام مشورت دادن، بايد هدفتان بيان واقعيتها و پيشنهادهايي تدبيرگرانه وهوشيارانه باشد.
5. مديران عامل به شما نخواهند گفت كه چه كساني بيشتر مورد توجه او هستند.
هنگامي كه در مورد مديران ديگر با مدير عامل بحث و گفتوگو ميكنيد، به خاطر داشته باشيد ممكن است آنگونه كه فكر ميكنيد از همه چيز باخبر نباشيد. براي حفاظت از خود، هنگام ارائه اطلاعات درباره مديران اجرايي تا آنجا كه ممكن است صادق و غيراحساسي باشيد؛ به خصوص اگر عملكرد آنها تحت ارزيابي شما است.
مترجم: زهره همتيان