ريسك نيروي كار اضافي براي كسب وكارهاي كوچك

۸۲ بازديد

ريسك نيروي كار اضافي براي كسب وكارهاي كوچك


صاحبان كسب‌وكارهاي كوچك معمولا زمان زيادي ندارند تا استراتژي‌هايي را توسعه دهند كه سلامت مالي شركت‌هاي آنها را به طور موثري كنترل كند. در نتيجه، بسياري از آنها مي‌دانند كه شركتشان براي بقا به چه چيزهايي نياز دارد؛ اما نمي‌دانند عامل پيشرفت كسب وكارشان چيست.

فرق بين بقا و پيشرفت در داشتن يا نداشتن نيروي كار اضافه براي يك كسب وكار خلاصه مي‌شود. اگر بخواهيد هر چند ماه يك بار نيروي جديدي را آموزش دهيد، وقت و منابع زيادي را به هدر مي‌دهيد؛ اما اگر تعداد نيروهاي شما بيشتر از اندازه كسب وكارتان باشد، به شركتتان آسيب مي‌رسانيد.

شما بايد بدانيد براي قدرت دادن به شركتتان به چه تعداد كارمند نياز داريد، چه زماني بايد رشد كنيد و چه زماني تعداد كارمندانتان مناسب است. پيگيري چند معيار كليدي كاملا نشان مي‌دهد كه چه حجمي از كار بايد انجام شود و به چه تعداد كارمند نياز داريد.

بنابراين كارتان را با كنترل سه حوزه زير شروع كنيد:
1) معيارهاي آينده را در نظر بگيريد.
بيشتر شركت‌ها درآمد ثابت ماهانه ندارند. اگر ديدگاهي جامع نسبت به چشم‌انداز مالي شركتتان داشته باشيد، بهتر مي‌توانيد نوسانات جريان نقدي را تحمل كنيد.
البته نمي‌توانيد در برابر هر نوساني واكنش نشان دهيد؛ اما مي‌توانيد فرق بين يك كسادي فصلي و يك ركود قابل‌توجه را تشخيص دهيد تا بتوانيد به سرعت و هوشمندانه عكس‌العمل داشته باشيد.

درآمد بيشتر شركت‌ها در طول يك سال نوسان زيادي دارد. معيارهاي اوليه كه بايد پيگيري كنيد، عبارتند از:
• داشتن رويكردي دراز مدت از جريان نقدي شركت. كار را با شناخت دقيق استانداردها و بهترين عملكرد صنعت خود شروع كنيد سپس نقشه‌اي از اينكه چه زماني درآمد شركت به اوج خود مي‌رسد، تهيه كنيد.
• ترسيم تصوير دقيق فروش براي 90، 120 و 180 روز آينده. بهتر است حتي تصاويري براي مدت زمان دورتر تهيه كنيد تا بدانيد چه حجمي از كار را نياز است انجام دهيد و به چه تعداد كارمند براي انجام اين كار نياز داريد.

2) بهترين عملكرد صنعت خود را بشناسيد و از آن استفاده كنيد.
به مشاورين و انجمن‌هايي كه در صنعت حوزه كاري شما تخصص دارند، مراجعه كنيد از نسبت متداول درآمد و مخارج بالاسري كارمندان را در كسب وكارهاي مشابه كسب وكار خودتان اطلاع پيدا كنيد.

به عنوان مثال، استاندارد صنعت آژانس‌هاي تبليغاتي، نسبت 20-25-55 است؛ به اين معني كه 55 درصد درآمد ناخالص شما بايد صرف حقوق و مزايا شود و 25 درصد صرف مخارج بالاسري شود و 20 درصد سود خالص براي شما باقي بماند.

هر صنعتي حاشيه سود، چرخه فروش، ميانگين دستمزد كارمندان و... خاص خود را دارد. دانش به شما قدرت مي‌دهد و اگر معيارهايي اينچنين را در نظر بگيريد، هيچ‌گاه تعداد كارمندان مازاد بر نياز شما نخواهد بود.

3) يك برنامه كسب وكار جديد، فعال و جسورانه تهيه كنيد
اگر مطمئن هستيد كه مشتري جديدي در راه است و فروش خوبي پيش رو داريد، منطقي است كه كارمندانتان را نگه داريد؛ اما اگر كاري براي انجام دادن نباشد، حداقل به مدت 90 روز نشانه‌اي كافي براي آن وجود نخواهد داشت. بنابراين تهيه يك طرح ديناميك و فعال جديد را جزو برنامه روزانه خود قرار دهيد تا بدانيد بهترين زمان براي قطع همكاري با يك كارمند چه زماني است.

اولويت‌هاي درست را اول قرار دهيد
اولويت اول شما نجات كسب وكارتان است. اما وقتي پاي كارمندان به ميان مي‌آيد، بسياري از صاحبان كسب وكارهاي كوچك نمي‌توانند به اين اصل مهم وفادار بمانند.
كارفرماها معمولا به دليل تامل بيش از حد براي قطع همكاري با يك كارمند، گناهكار شناخته مي‌شوند و گاهي اين كار صدمه‌اي بيش از خالي شدن حساب بانكي شما ايجاد مي‌كند.

بسيار سخت است كه اجازه دهيم يك كارمند خوب شركت را ترك كند، فقط به اين خاطر كه كار كافي براي انجام دادن وجود ندارد؛ اما متاسفانه اين بخشي از مالكيت يك كسب وكار است.

با ارزيابي بي‌طرفانه سلامت مالي كسب وكارتان، احساسات را از اين معادله كنار بگذاريد. جريان نقدي، ذخاير مالي و چشم‌انداز‌هاي جديد كاري خود را بررسي كنيد تا تصويري واقع‌گرايانه از اينكه تا چه مدت مي‌توانيد از پس پرداخت حقوق كارمندان برآييد، داشته باشيد. به منظور آمادگي داشتن براي بدترين سناريوي ممكن، هميشه بدانيد كارمندي كه احتمالا قرار است عذر او را بخواهيد چه كسي است و برنامه‌اي از پيش تعيين شده براي جايگزين كردن مهارت‌هاي او داشته باشيد.

در حالي كه بيشتر موفقيت يك شركت كوچك به توانايي‌هاي ذاتي صاحب آن بستگي دارد، با اين حال تشخيص چگونگي و زمان تعديل نيرو، نبايد به صورت غريزي اتفاق بيفتد. در واقع، قبل از استخدام يا اخراج نيروي كار، اعداد و ارقام واقعيت را به شما مي‌گويند:

• پول نقد: تا چه مدت پشتوانه مالي قوي براي پرداخت ليست حقوق داريد؟
• چشم‌انداز: مشتريان شما چقدر به خريد محصولات نزديكند؟
• چرخه فروش: «فصل كاري» صنعت شما چقدر نزديك است؟
• دسترس‌پذيري: اخراج يك كارمند چه تاثيري بر بقيه كارمندان و كار فعلي شما خواهد داشت؟

كسب وكارتان را قرباني نكنيد؛ تعداد كارمندان خود را هوشمندانه، به صورت استراتژيك و با رويكرد واضحي از آينده شركتتان تعيين كنيد. در اين صورت، امروز محصولات بهتري ارائه مي‌كنيد و آمادگي داريد با چالش‌هاي آينده هم روبه‌رو شويد.

مترجم: مريم رضايي
منبع: Washington Post


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد