در همه رده هادرست كارمند بگيريد
اين، قسمت حساس كار است. حداقل % 95 موفقيتتان به عنوان يك مدير، بستگي به كساني دارد كه انتخاب ميكنيد يا نگه ميداريد تا در انجام كار به شما كمك كنند اما بيشتر كساني كه ترفيع ميگيرند و به مديريت ميرسند. هيچ وقت در زمينه روند مصاحبه استخدامي مؤثر و انتخاب كارمندان آموزش نديدهاند. در نتيجه بيشتر انتخاب كارمندان از روي شانس و بر مبناي شهود انجام ميشود. ولي امروز با استعدادهاي بالا و شديدترين حد رقابت، بايد بتوانيد از همان ابتدا در انتخاب كارمندان تصميمهاي درست بگيريد. وقتي براي تلف كردن نداريد.
بهترين راه براي استخدام يك فرد اين است كه قبل از شروع به جستجو براي كارمند، بنشينيد و يك ورق كاغذ برداريد و تمام خصوصيات، منشها و تواناييهايي كه شخص ايدهآل ميتواند داشته باشد را فهرست كنيد. فهرستتان را با ديگران مرور كرده و به آن اضافه و كم كنيد تا كامل شود.
بعد روند انتخابتان را با مقايسه داوطلبان با ليستي كه تهيه كردهايد شروع كنيد. همين كار به تنهايي كيفيت كساني كه استخدام ميكنيد را به طرز چشمگيري افزايش ميدهد. ضمناً يكي از دليلهاي اصلي شكست در مديريت، ناتواني در جايگزيني اشخاص بيكفايت، از ترس ناراحت كردن آنها است. اگر كسي در كارمندانتان داريد كه يا نميتواند و يا نميخواهد كار را انجام دهد، بايد به سرعت براي جايگزيني او با كسي كه كار را انجام ميدهد اقدام كنيد. اين يك مسؤوليت عمده مديريت است.