محدوديت‌هايتان را بشناسيد

مشاور شركت بيمه پارسيان

محدوديت‌هايتان را بشناسيد

۸۲ بازديد
/* /*]]>*/

محدوديت‌هايتان را بشناسيد

اين يكي از مهمترين مفاهيم در مديريت مدرن است. تئوري محدوديت‌ها مي‌گويد بين شما و هر هدفي كه مي‌خواهيد به آن برسيد، محدوديت خاصي هست كه سرعت دستيابي‌تان به هدف، به آن بستگي دارد. معمولاً به اين محدوديت گلوگاه يا انسداد مي‌گويند. گاهي مي‌توان اين محدوديت را مثل عامل بازدارنده‌اي ديد كه بين جايي كه مي‌خواهيد برسيد قرار گرفته است.

مثلا اگر مي‌خواهيد حجم فروشتان را اضافه كنيد، تعداد مشتري‌هايي كه به حجم كسب و كارتان جذب مي‌كنيد محدوديت اساسي است، شايد هم نوع مشتري‌هايي كه جذب مي‌كنيد محدوديت اساسي باشد؛ يا شايد وفاداري مشتري‌هايي كه جذب مي‌كنيد محدوديت اساسي باشد؛ شايد هم محدوديت؛ تعداد فروش‌هاي مجدد و معرفي‌هايي باشد كه از مشتري‌هايي كه جذب مي‌كنيد نصيبتان مي‌شود. در هر كدام از اين حالتها يك رويكرد متفاوت و يك روش متفاوت لازم است تا اين محدوديت را برطرف كند.

محدوديت‌ها از قانون20 /80  تبعيت مي‌كنند. % 80 محدوديت‌ها بر سر راه دستيابي شما به هدف‌هاي شخصي يا كاريتان، درون شما يا سازمانتان و فقط % 20 بيروني هستند. و اين فرق بين مديران با كارايي بالا و مديران با كارايي پايين است: مديران با كارايي بالا هميشه با نگاه كردن به درون شروع مي‌كنند؛ با نگاه كردن به كارمندان‌شان، ساختار سازماني‌شان، محصول‌شان، خدمات‌شان، روند كاريشان، تبليغات‌شان، فروش‌شان، بازاريابي‌شان و اينطور موارد. از طرف ديگر مديران درجه دو هميشه مشكلات دروني‌شان را به گردن محدوديت‌هاي بيروني مي‌اندازند؛ ولي به ندرت مسأله اين است.

اين سؤال را هم داشته باشيد « كدام محدوديت است كه اگر بتوانيد كاملاً برطرف كنيد، مي‌تواند بيشتر از هر چيز ديگري به شما كمك كند كه سريع‌تر به سمت هدف‌تان حركت كنيد »

جوابتان به اين سؤال هر چه هست، همين امروز شروع كنيد به متمركز كردن تمام انرژي‌تان روي كاهش اين محدوديت. همين به تنهايي مي‌تواند تمام آينده كسب و كارتان را عوض كند.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد