برخي از بايدهاي مديريت و رهبري در تيم كاري

۸۵ بازديد

 

- ايجاد صميميت. تشكر و قدرداني از كاركنان، موجب جلب اعتماد و برانگيختن حس همكاري آنان مي شود. هرگاه كار قابل تقديري انجام مي‌شود به هيچ‌وجه در ارسال تقديرنامه و ابراز مراتب قدرداني تعلل نكنيد.

- اجتماعي بودن. هميشه سعي كنيد از اخبار و اطلاعات مطلع باشيد، نه تنها از اخبار مربوط به شركت، بلكه از اوضاع و احوال جهان نيز مطلع باشيد و روزنامه‌ها و مجلات را مطالعه كنيد به نحوي كه با كاركنان فقط در زمينه كاري صحبت نكنيد بلكه در خصوص ساير مسايل نيز با آنها هم صحبت شويد.

- قدرشناسي. تشويق و تقدير زباني از كاركنان تاثيري حيرت‌انگيز در ايجاد اعتماد به نفس آنان دارد. اگر قبلاً به كاركنان احترام بگذاريد و در زمان و مكان مناسب از آنان قدرداني كنيد بي‌ترديد به نتايجي برجسته‌تر دست خواهيد يافت.

- آگاهي دادن به كاركنان. شنوندگان از گفته‌هاي ديگران برداشت‌هاي متفاوتي مي‌كنند، بنابراين هنگام ارائه يا گرفتن اطلاعات مراقب باشيد كه مطالب رد و بدل شده دقيقاً همان چيزي باشد كه مدنظر گوينده است.

- پيگيري تا حصول نتايج. امروزه يكي از گله‌هاي كاركنان از مديرانشان اين است كه گاه پيگير كارهايي كه از آنان خواسته‌اند نمي‌باشند. بهترين روش براي جلوگيري از فراموش شدن كارها، يادداشت كردن آنهاست. دفترچه‌اي تهيه كنيد و همه درخواست‌ها و كارها را در آن يادداشت كنيد.

- جلوگيري از ايجاد برخورد و تعارض. واقعه را بايد قبل از وقوع علاج كرد، جلوگيري از بوجود آمدن برخورد بين كاركنان بسيار مهمتر از حل مشكلات ناشي از آن است. منشا اصلي بوجود آمدن برخورد و تعارض بين كاركنان معمولاً در دو عامل فشار روحي و هيجانات نهفته است.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد