برخي از نبايدهاي مديريت و رهبري در تيم كاري

۷۹ بازديد

 

-   رفتار خشك. مسئوليت شغلي خود را بسيار جدي بگيريد اما با كاركنان خشك برخورد نكنيد. به خاطر داشته باشيد كه مديران كارآمد هيچگاه در پي كسب احترام و اعتبار نيستند بلكه عملكرد آنان به خودي خود چنين دستاوري را در پي خواهد داشت.

-   خود را عالم دهر دانستن./ اگر چه يكي از لازمه‌هاي مديريت داشتن هوش و ذكاوت بالاست اما مهارت برقراري ارتباط با ديگران مهمتر از هر چيز ديگر است. بهتر است به گونه‌اي با كاركنان رفتار كنيد كه شما را از خودشان بدانند. از سوي ديگر مديران و سرپرستان نه تنها بايد تجربيات خود را به كاركنان منتقل كنند بلكه مي‌توانند از آنها ياد بگيرند.

-   تمركز بر اشتباهات. هيچ شكي نيست كه همگان گاهي اشتباه مي‌كنند، پس لزومي ندارد افرادي را كه براي بار اول مرتكب اشتباهي شده‌اند را سرزنش نمود. مهم اين است كه اشتباهي رخ داده ديگر تكرار نگردد.

-    سرزنش. اگر به خطا و اشتباهي در انجام كار برخورديد اهميتي ندهيد كه چه كسي آن را مرتكب شده‌ است. مهم، شناخت راههاي پرهيز از وقوع مجدد اشتباه است.

-    دخالت در ريز كارها. هرگز افراد را مجبور نكنيد كه كاري را تنها با روش مورد نظر شما انجام دهند. هدف را براي آنان مشخص كرده و انتخاب روش اجراي كار را به خود آنان واگذار كنيد. در چنين موقعي، نبوغ و درايت آنان شما را شگفت‌زده خواهد كرد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد