ويژگي ها و مهارت هاي يك مدير خوب

مشاور شركت بيمه پارسيان

ويژگي ها و مهارت هاي يك مدير خوب

۷۸ بازديد

 

از مهمترين ويژگي هاي يك مدير خوب، توانايي كار و ارتباط برقرار كردن با ديگران است. در اين مقاله ، ده ويژگي مهم براي تمايز يك مدير موفق در برقراري ارتباط آورده شده است:

  • در دسترس بودن
  • يك مدير موفق هميشه در دسترس  و در تماس با ديگران است. يكي از مهمترين مهارت هاي مديريت ، توانايي  تشخيص نياز ها و آمادگي جهت پاسخ گويي سريع به آنهاست.

  • برقراري ارتباطات هماهنگ
  • يك مدير خوب اهميت روابط كار را مي داند و براي خلق يك محيط منسجم ، كوشاست. نتيجه اين  انسجام و هماهنگي ، رسيدن به موفقيت به جاي ايجاد اختلاف است . مدير موفق به حداقل رساندن ميزان تعرض در محيط كار را در اولويت كار خود قرار مي دهد.

  • خوش بر خورد بودن
  • يك مدير خوب، خوشرو بوده و پذيراي همگان است. او محيطي را ايجاد مي كند كه در آن صداقت ، راستي و عدالت به جاي پيش داوري حاكم باشد.

  • استفاده مناسب از موقعيت خود
  • يك مدير خوب ، نسبت به استفاده مناسب از پست و مقام خود حساس است. او براي رضايت خود، گرفتن ترفيع و يا تسلط بر ديگران از موقعيت خود سوءاستفاده نمي كند مدير موفق از مقام خود خردمندانه استفاده مي كنند تا به محيط اطراف خود سروسامان بدهند.

  • حفظ اسرار
  • مدير خوب جلسات خود را در محيطي آكنده از اعتماد و اطمينان برگزار مي كند. آنها راز دار هستند و در اين رابطه به حريم خصوصي ديگران احترام مي گدارند.

  • داشتن انگيزه
  • مديران خوب، اهدافي را پايه گذاري كرده و به كار مي گيرند تا به خود و ديگران انگيزه ببخشند. آنها اهميت پيشرفت شخصي و شغلي را درك مي كنند . انها هر كاري را كه براي ارتقا سطح دانش و مهارت خود لازم است انجام داده و اطلاعات شغلي شان هميشه به روز است .آنها نه تنها به خود بلكه به ديگران نيز انگيزه مي دهند.

  • حمايت كردن
  • مديران خوب اين توانايي را دارند  كه افرادي را كه تحت نظرشان هستند، از نظر عاطفي حمايت كنند .آنها اهميت تشويق كردن و اعتماد به نفس دادن و هم چنين معناي يك كار خوب را مي دانند.

  • حفظ انگيزه و روحيه كار
  • يك مدير خوب ،انگيزه و دلگرمي ايجاد مي كند تا عملكرد كاركنان خود را براي حفظ كيفيت كار بهبود بخشد.

  • داشتن روابط شفاف
  • يك مدير خوب ، بسيار خوب ارتباط برقرر مي كند. مديريت او شامل شفاف سازي موانع و مراحل در يك پروژه ي كاري است. او اهدافي را تعيين مكند كه واضح ، دست يافتني و مهم باشند.

  • درك فعاليت گروهي
  • يك مدير خوب ، اصول روابط گروهي  را مي داند . مديران موفق اين توانايي را دارند كه بدون دامن زدن به اختلافات  و بي اهميت دانستن ناهماهنگي ها ، يك گروه را رهبري كنند. آنها در ايجاد احساس وحدت در يك گروه و حفظ توازن ميان نقاط ضعف و قوت اعضا براي رسيدن به بهترين نتايج مهارت دارند.


    تا كنون نظري ثبت نشده است
    امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد