تمركز بر مشتري (Customer Focus)

مشاور شركت بيمه پارسيان

تمركز بر مشتري (Customer Focus)

۷۶ بازديد

هر سازماني به مشتريان خود وابسته است و بايد نيازهاي حال و آينده آنان را درك نمايد و نيازمندي‌هاي مشتريان خود را برآورده نمايد. علاوه بر اين سازمان‌ها بايد براي عبور از انتظارات مشتريان خود برنامه‌ريزي و تلاش نمايند. تمركز بر مشتري و درك نيازهاي حال و آينده او باعث پاسخگويي منعطف و سريع سازمان به فرصت‌هاي بازار و در نتيجه افزايش سود سهام و سهم بازار براي سازمان خواهد شد. رضايت مشتريان با افزايش اثربخشي بكارگيري منابع سازمان، افزايش يافته و بهبود وفاداري مشتري به سازمان باعث ماندگاري در تجارت مي‌گردد. بكارگيري اصل تمركز بر مشتري عموما باعث مي‌گردد كه سازمان:

-          براي درك نيازها و انتظارات مشتريان تحقيقات لازم را صورت دهد.

-          از ارتباط اهداف سازماني با نيازها و انتظارات مشتريان اطمينان حاصل نمايد.

-          ارتباطات درون سازماني را در راستاي نيازها و انتظارات مشتريان هدايت نمايد.

-          رضايت مشتريان را اندازه گيري نموده و بر مبناي نتايج حاصل از آن اقدام نمايد.

-          ارتباطات با مشتريان را به صورت سيستمي مديريت نمايد.

-          از وجود توازن بين رضايتمندي مشتريان و ساير ذينفعان سازمان (نظير مالكين، كاركنان، سرمايه گذاران، انجمن ها و مجامع محلي) اطمينان حاصل نمايد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد