چند نكته در مورد مديريت زمان

مشاور شركت بيمه پارسيان

چند نكته در مورد مديريت زمان

۸۱ بازديد

1. به ديگران قول 100% بدهيد كه كاري را تا تاريخ معيني به اتمام خواهيد رساند. قول دادن به ديگران در شما انگيزه ايجاد مي‌كند.

2. در مطالعه مجلات، به منظور صرفه جويي در وقت، مقالات مورد نياز خود را جدا كنيد و براي مطالعه بعدي بايگاني كنيد.

3. تندخواني را ياد بگيريد تا بتوانيد در مدت كوتاهتري مطالب بيشتري را مطالعه كنيد.

4. هر فعاليتي در جهت تقويت انضباط فردي براي استفاده بهتر از وقت و مديريت زمان باعث تقويت ساير اصول انضباطي نيز ميشود.

5. با حذف تمام كارهايي كه انجام آنها از اهميت ناچيزي برخوردار است، مي توانيد كارهاي خود را با سرعت بسيار بيشتري به اتمام برسانيد.

6. پيش از آن كه يك كتاب را به طور كامل بخوانيد، با ورق زدن و مرور سريع مطالب، سرعت خود را در خواندن كتاب بالا ببريد.

7. از خواندن مطالب غيرضروري خودداري كنيد. اشتراك خود را با مجله ها و روزنامه هايي كه به آنها نياز نداريد قطع كنيد.

8. هنگامي كه بسيار خسته ايد، به خانه آمدن و زود به رختخواب رفتن يكي از بهترين راههاي استفاده از وقت است.

9. هر روز مقداري از وقتتان را به اين اختصاص دهيد كه در مورد هدف هاي اصلي و واقعي خود و راههاي بهتري كه از طريق آنها مي توانيد روز به روز به هدف هاي خود نزديك تر شويد فكر و تأمل كنيد.

10. رشد شخصيت، عامل اصلي صرفه جويي در وقت است. هر قدر انسان برتري شويد با صرف وقت كمتري مي توانيد به هدف هاي خود برسيد.

11. سعي كنيد در تنظيم وقت ماهرانه عمل كنيد.

12. هميشه براي انجام كارهايتان جدول زمان بندي شده داشته باشيد و تمام كارها و قرار ملاقات ها را در آن بنويسيد.

13. هر كاري كه انجام مي دهيد در واقع داريد وقتتان را ميفروشيد. آن را ارزان نفروشيد.

14. راهكارهاي مديريت زمان، قدرت قضاوت، پيش بيني، اطمينان و انضباط فردي را افزايش مي دهد.

15. مديريت زمان ( تنظيم وقت ) بيش از هر چيز نياز به انضباط فردي، خويشتن داري و تسلط بر نفس دارد. 
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد