بازاريابي انقلابي

مشاور شركت بيمه پارسيان

بازاريابي انقلابي

۸۵ بازديد

يكي از رويكردهاي جديد به بازاريابي، بازاريابي انقلابي است. شركت‌‌هايي مانند هارلي ديويدسون (Harley - Davidson) از اين نوع بازاريابي بهره جسته‌اند و به نتايج قابل قبولي دست يافته‌اند.
بسط منابع محدود، ارتباط صميمانه با مشتري و خلق راه‌حل براي ارضاي نيازهاي مشتري از تاكيدات اين رويكرد است. رهنمودهاي ده‌گانهء‌اجراي بازاريابي انقلابي عبارتند از:

  • مدير عامل ملزم به بر عهده گرفتن مسووليت وظيفهء بازاريابي است. مديران عامل شركت‌هايي كه اين رويكرد را سرلوحهء كار خويش ساخته‌اند، هرگز مسووليت بازاريابي را تفويض نمي‌كنند.
  • بخش بازاريابي بايد كوچك و تخت شروع به فعاليت كند و كوچك و تخت آن را ادامه دهد: مديران عامل اين نوع شركت‌ها نبايد اجازه دهند لايه‌هاي مديريتي مابين بازار و آن‌ها افزايش يابد.
  • ايجاد روابط رودر رو با افرادي كه اهميت بيش‌تري براي شركت دارند: بازاريابان انقلابي، مزيت ارتباطات رو در رو و مستقيم را درك كرده‌اند و براي مشتريان وفادار و از طرفي سودآور اهميت بيش‌تري قائلند.
  • استفادهء هوشيارانه و محتاطانه از تحقيقات بازار: بازاريابان انقلابي، استفاده از فنون ساده و عمومي را در تحقيقات بازار ترجيح مي‌دهند و از استفاده از تحقيقات حساسيت‌زا اجتناب مي‌كنند.
  • به خدمت گرفتن مبلغان پرشور و حرارت، نه بازاريابان: اين نوع شركت‌ها بازارياب ندارند، مبلغ دارند. مبلغاني كه شركت و هنجارها و ارزش‌هاي آن را از ته‌دل پذيرفته‌اند.
  • ابراز عشق و احترام نسبت به مشتريان به عنوان اشخاص حقيقي، نه به عنوان داده‌هايي در صفحهء كامپيوتر: بازاريابان انقلابي به مشتريان نگاه ابزاري ندارند و به جنبه‌هاي انساني هم توجه دارند.
  • ايجاد اجتماعي از مصرف‌كنندگان: بازاريابان انقلابي، مصرف‌كنندگان را تشويق به مدنظر قرار دادن خويش به عنوان يك اجتماع و در نظر گرفتن نام و نشان شركت به عنوان عامل وحدت‌بخش آن‌ها مي‌كنند.
  • تجديدنظر در آميختهء بازاريابي: بازاريابان انقلابي، قيمت، محصول، توزيع و ترويج خود را در جهت نيل به نيازهاي مشتري بازتعريف مي‌كنند.
  • احترام به شعور همگاني: به عنوان نمونه، بازاريابان انقلابي توزيع خود را محدود مي‌كنند تا به وسيلهء آن وفاداري و تعهد مشتريان و توزيع‌كنندگان را بيفزايند. (مشتريان و توزيع‌كنندگان، قصد شركت را درك مي‌كنند)
  • انطباق با نام تجاري: بازاريابان انقلابي نسبت به درستي، صداقت و شرافت نام تجاريشان حساسيت و وسواس دارند.

  • تا كنون نظري ثبت نشده است
    امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد