10 اشتباه مدير جديد

مشاور شركت بيمه پارسيان

10 اشتباه مدير جديد

۸۶ بازديد

 

                                                                                      

      

 

چه بسا در نگاه اول مديريت اندكي رعب‌آور باشد. به جرات ميتوان گفت بالغ بر پنجاه درصد از مديران پيش از شروع كار تحت آموزش قرار نمي‌گيرند. از اين رو اشتباهات متداولي به كرات ميان مديران جديد مشاهده مي‌شود كه در فهرستي فشرده به آنها مي‌پردازيم

 

1- باور وقوف بر تمامي امور

فرضا چنانچه مديريت توليد به شما واگذار شده باشد ممكن است حس كنيد همه چيز را در خصوص توليد مي‌دانيد. حتي در صورت صحبت اين امر، يقين داشته باشيد درباره مهمترين بخش مسئوليت جديدتان يعني مديريت بر پرسنل بر همه چيز آگاه نيستيد. به اطرافيانتان گوش سپرده و هر زمان اقتضاء مي‌كند از اطلاعاتشان بهره ببريد.

 

2- تاكيد دائم بر مديريت خود

مطمئن باشيد همه شما را به عنوان مدير گروه مي‌شناسند پس سعي نكنيد مرتبا اين موضوع را خاطر نشان كنيد. شاخصه يك مدير شايسته تمايز مثبت وي در جنبه عملكردي با ديگران است.

 

3- تلاش براي دگرگوني در همه امور

تا جايي اصرار بر تغيير امور داشته باشيد كه از خطا اجتناب شود. فراموش نكنيد صرفا به اين علت كه روش انجام كاري، مورد پسند شما نيست، لزوما اشتباه محسوب نمي‌شود. درك تفاوت ميان «افتراق» و «اشتباه» از مولفه‌هاي مهم مديريت است.

 

4- هراس از انجام هر كار

شايد خواهان ترفيع شغلي نبوده و در قدرت پذيرش مسئوليت تازه دچار ترديد باشيد ولي اجازه ندهيد اين تفكر و عدم اعتماد به نفس شما را از به كارگيري تمام توانتان بازدارد. قطعا كارفرمايان شما را واجد صلاحيت لازم ديده‌اند. چون در غير اينصورت برگزيده نمي‌شديد.

 

5- عدم اختصاص وقت به شناخت پرسنل

بعيد نيست كه سال‌هاي متمادي در كنار پرسنل امور خود كار كرده باشيد. ولي اين بدان معنا نيست كه به تمامي جنبه‌هاي وجوديشان شناخت پيدا كرده باشيد. پس در مقام يك مدير اكنون اسباب تهيج آنان را كشف نموده دريابيد كه به چه نحو مي‌توان برانگيختشان، موجبات نگراني را تشخيص داده و بكوشيد آن را به عنوان يك فرد مستقل بشناسيد چرا كه اين يگانه شيوه اعمال مديريت موثر بر نيروي انساني است.

اختصاص وقت و توجه هرگز به ضررتان نخواهد بود زيرا اين پرسنل است كه شما را در تلاش‌هاي مديريتي مساعدت كرده يا گاه به ناكامي مي‌كشاند.

 

6- عدم صرف وقت با كارفرما

طبعا از زماني كه كارفرما شما را به پست مديريت گمارده از ميزان اشتغال شما آگاه است، از سوي ديگر پيش از اينكه مدير باشيد وظيفه شما كمك به كافرماست، بنابراين اختصاص وقت به وي چيزي نيست جز برقراري ارتباطي دو سويه جهت دادن اطلاعات و دريافت راهنمايي و آموزش

 

7- عدم نگراني نسبت به مشكلات و كارمندان مشكل‌دار

ازمشكلات گريزي نيست. در مواجه رويدادها تكليف شما يافتن موثرترين راهكار و به اجرا درآوردن آن است. البته نه به آن معنا كه از گرفتن مساعدت ديگران غافل شويد بلكه معضل را يافته وتا زمان برطرف شدن، آن را تحت كنترل و نظارت داشته باشيد.

 

8- خود سانسوري

اين صحيح نيست تنها به اين علت كه سرپرست گروه مي‌باشيد رخصت ابراز هيجانات و حتي يك لبخند را از خود دريغ نمائيد يا سر زدن خطا را از خود امري غير محتمل فرض كنيد.

 

9- عدم حمايت از پرسنل خود

افراد گروه شما از هر سو تحت فشار قرار دارند. ساير قسمت‌ها بعضا به دليل عملكرد ناموفق از آنان انتقاد كرده و كارفرما گاه امور ناخوشايندي به اين گروه ارجاع مي‌دهد، اين وظيفه شماست تا استقامت كرده، اطمينان حاصل نمائيد كه با پرسنل‌تان تا حد امكان منصفانه رفتار شده است. به زودي باز خورد اين وفاداري را از سوي آنان دريافت خواهيد كرد.

 

10- احتراز از مسئوليت پذيري در هر مورد

چه بخواهيد و چه نه، شما به عنوان مدير، مسئول همه امور واقع شده در گروه خود هستيد. خواه شما آن را انجام داده باشيد، خواه از آن آگاه باشيد و يا حتي نباشيد هر امري به شما منتج مي‌شود، پس نه فقط سازماندهي ارتباطات بر عهده شماست بلكه بايد مسئوليت‌هاي متعاقب آنرا بپذيريد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد