فيل در تاريكي

مشاور شركت بيمه پارسيان

فيل در تاريكي

۸۳ بازديد

چگونگي برقراري ارتباط مناسب، نقل داستان فيل در تاريكي است. مديران فكر مي‌كنند حرف‌هايشان روشن و متقاعد كننده است. اما كاركنان هرطور دلشان مي‌خواهد، فكر مي‌كنند. افكار كاركنان از ايده‌هاي از پيش موجود، تداعي‌ها و فرضيه‌هايي تاثير مي‌پذيرد كه در مغزشان جرقه مي‌زند. با اين حال اصرار داريم پياممان به همان صورتي كه مي‌خواهيم، دريافت ‌شود. به كاركنان دستور مي‌دهيم و انتظار داريم قدم رو بروند. وقتي زيگزاگ مي‌روند يا تلوتلو مي‌خورند، خيلي تعجب مي‌كنيم. برخي از صاحبنظران مديريت معتقدند سوء ارتباط، واقعيت عيني را مخدوش مي‌كند. بهترين استراتژي براي شروع يك ارتباط، آمادگي براي سوء‌ تفاهم و اصرار نداشتن به درستي برداشت خود است. گاهي آنچه شنونده مي‌شنود از آنچه شما مي‌گوييد، جالب‌تر است!


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد