اين ابزار به منظور كمك شما در اندازهگيري ميزان همسويي و يكپارچگي گروههاي فروش و بازاريابي تهيه شده است. از روساي بخش فروش و بازاريابي خود و نيز كاركنانشان بخواهيد هر يك از عبارات زير را بر اساس مقياس يك تا پنج ارزشگذاري كنند. نتايج حاصل را جمع بزنيد و با استفاده از كليد امتيازدهي، نوع رابطه موجود ميان فروش و بازاريابي در شركت خود را تعيين كنيد. هر چه امتياز شركت شما بالاتر باشد، رابطه يكپارچهتري ميان اين دو حوزه برقرار است.
سوال
بهشدت مخالف1
مخالف
2
بينظر
3
موافق
4
بهشدت موافق5
ارقام فروش ما معمولا به پيشبينيهاي فروش نزديك است.
اگر كارها به درستي پيش نرود يا نتايج نااميد كننده باشد، هيچ يك از دو مورد حوزه ديگري را سرزنش نخواهد كرد.
كاركنان بازاريابي اغلب طي فرايند فروش با مشتريان كليدي ملاقات ميكنند.
بازاريابي مصرا درخواست مشاركت فروش در تهيه پيشنويس برنامه بازاريابي را دارد.
كاركنان فروش ما باور دارند اطلاعات جانبي ارائه شده توسط بازاريابي، ابزاري ارزشمند براي كمك به آنها در فروش بيشتر است.
كاركنان فروش داوطلبانه در ارائه بازخورد مورد نياز بازاريابي همكاري ميكنند.
در اين شركت زبان مشترك ميان فروش و بازاريابي قوي است.
روساي فروش و بازاريابي به طور منظم با يكديگر در خصوص موضوعات بالادستي مانند خلق ايده، حس كردن بازار و استراتژي توسعه محصول جلسه دارند.
فروش و بازاريابي براي تعريف رفتار خريد در يك بخش بازار با يكديگر همكاري نزديك دارند.
وقتي فروش و بازاريابي با يكديگر ملاقات دارند، لزومي به صرف وقت زياد براي حل اختلاف و مديريت بحران وجود ندارد.
روساي فروش و بازاريابي براي برنامهريزي تجاري محصولات و خدماتي كه ظرف دو يا چند سال به بازار معرفي نميشوند با يكديگر همكاري دارند.
ما معيارهاي مشتركي را براي تعيين ميزان موفقيت فروش و بازاريابي بهكار ميگيريم.
بازاريابي در تعريف و اجراي استراتژي فروش در برابر مشتريان كليدي خاص مشاركت فعال دارد.
فروش و بازاريابي فعاليتهايشان را با استفاده از قيفهاي كسب و كار و فرايندهايي مديريت ميكنند كه به طور مشترك طراحي كردهاند و زنجيره كسب و كار از حس اوليه بازار تا خدمات مشتري را در بر ميگيرد.
بازاريابي، مشاركت مهمي در تحليل دادههاي قيف فروش و استفاده از اين دادهها براي بهبود قابلين پيشبيني و اثربخشي قيف دارد.
فروش و بازاريابي از فرهنگ قوي « با يكديگر اوج ميگيريم يا با هم سقوط ميكنيم» برخور دارند.
فروش و بازاريابي به يك مدير ارشد مشتري، مدير ارشد درآمد يا فردي واحد در همان سطح سازماني (مديريت ارشد) گزارش ميدهند.
تبادل افراد ميان فروشوبازاريابي قابلتوجه است.
فروش و بازاريابي به طور مشترك برنامههاي آموزشي، وقايع تجاري و فرصتهاي يادگيري را براي كاركنان خود تامين ميكنند.
فروش و بازاريابي فعالانه در تهيه و ارائه برنامههاي يكديگر براي مديريت ارشد مشاركت دارند.
جمع
جمع كل
امتيازدهي
20 تا 39 تعريفنشده
60 تا 79 همسو
40 تا 59 تعريفشده
80 تا 100 يكپارچه
16نشانه كه وقتش رسيده شغلتان را ترك كنيد