نكاتي براي مديران

مشاور شركت بيمه پارسيان

نكاتي براي مديران

۸۶ بازديد

1)     نقاط ضعف و قوت خود را كشف كنيد.

2)     حس ششم خود را ناديده نگيريد .

3)     آرام و شمرده صحبت كنيد.

4)     كارمندان را تشويق كنيد تا با ابتكار در انجام كارهاي‌شان راه‌هايي براي صرفه‌جويي و پايين آوردن هزينه‌ها پيدا كنند.

5)     زماني كه از كسي اشتباهي سر مي‌زند، با رفتار صحيح و منطقي او را شرمنده كنيد، نه با توهين و ناسزا.

6)     با توجه بيش از حد به افراد خاص، حسادت ديگران را برانگيخته نكنيد .

7)     به ديگران فرصت جبران اشتباهات‌شان را بدهيد.

8)     با اولين برخورد؛ در مورد كسي قضاوت نكنيد.

9)     هر كسي را فقط با خودش مقايسه كنيد، نه با ديگران.

10) اعجاز عبارات تاكيدي و مثبت را ناديده نگيريد.

11) اگر در جمعي هستيد كه موضوع مورد بحث را نمي‌دانيد روشن شدن اين امر به اعتبار علمي شما لطمه خواهد زد، لازم نيست با اظهار نظر در مورد آن، عدم آگاهي خود را عيان سازيد. مي‌توانيد سكوت كنيد تا در اولين فرصت به تكميل اطلاعات خود بپردازيد.

12) هر از چند گاهي جلسه‌اي به منظور پرسش و پاسخ با حضور سرپرستان و مسئولين ترتيب دهيد تا از صحت عملكرد و برنامه‌هاي آنان مطمئن شويد.

13) سرپرستان و مسئولين‌، پل ارتباطي مديريت و كارمندان هستند‌، تا از استحكام اين پل مطمئن نشده‌ايد بي محابا گام برنداريد، چون در غير اينصورت ممكن است سقوط كنيد.

14) به اندازه كافي استراحت كنيد و اجازه ندهيد خستگي و استرس به سلامت روحي شما لطمه وارد كند.

15) مطمئن شويد هيچ منبع انرژي بيهوده به هدر نمي‌رود. براي مثال كسي را موظف كنيد تا از خاموش بودن چراغ‌ها و بسته بودن شيرهاي آب پس از اتمام ساعات اداري و خروج نيروها اطمينان حاصل كند.

16) براي هر بخش، يك جعبه كمك‌هاي اوليه تهيه كنيد.

17) راحت‌ترين مبلمان و چشم‌نوازترين وسايل را براي اتاق خود تهيه كنيد و براي استفاده بهينه از فضا و زيبايي محيط از طراحان داخلي كمك بگيريد.

18) كتاب قانون تجارت را در دسترس داشته باشيد .

 


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد