هفت‌سين اداري

مشاور شركت بيمه پارسيان

هفت‌سين اداري

۷۹ بازديد

هفت‌سين اداري مجموعه فعاليت‌هايي‌است براي ايجاد و حفظ محيط ‌سازمان‌يافته، مرتب، پاكيزه، زيبا، دلپذير ، استاندارد و با انضباط براي انجام كار در سازمان‌هاي ايراني نشأت گرفته از ۷سين عيد نوروز براي طراوت طبيعت سازمان‌ها. به اميد روزي كه سازمان‌هاي ما نيز رنگ و بوي بهار داشته باشند.

(s 5)از اولين حروف 5 واژه ژاپني گرفته شده كه به 5سين فارسي ‌مترادف و هم معني شده است.

1)     سوا كردن‌و دور كردن (سئي ري) seiri

2)     سامان دادن ومرتب چيدن (سئي تون) seiton

3)     سپيدي و پاكيزگي(سئي سو) seiso

4)     سعي در حفظ مطلوب(سئي كتسو) seiketsu

5)     سازمان يافتگي و انضباط(‌ شيتسوكه) shitsuke

دربرخي از شركت‌هاي ژاپني از جمله در كارخانه ISUZU دو اصل ديگر رابه آن افزوده ‌ند و اين نظام را در آن كارخانه‌ها به‌صورت (۷S) يا (7سين فارسي ) اجرامي‌كنند. اين دو اصل عبارتند از:

6)     سخت كوشي(شيكاري يارو) shikkari yaru

7)     سماجت در انجام كار خوب تا مرز عادت  (شوكان) shukkun 


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد