دوشنبه ۱۲ اسفند ۹۸ | ۱۸:۵۷ ۳۶ بازديد
حسن ميمندي را گفتند سلطان محمود چندين بنده صاحب جمال دارد كه هر يكي بديع جهاني اند چگونه افتاده است كه با هيچ يك از ايشان ميل و محبتي ندارد چنان كه با اياز كه حسني زيادتي ندارد؟ گفت هر چه به دل فرو آيد در ديده نكو نمايد.
وانكه را پادشه بيندازد
كسش از خيل خانه ننوازد
و گر به چشم ارادت نگه كني در ديو
فرشتهايت نمايد به چشم، كرّوبي
16نشانه كه وقتش رسيده شغلتان را ترك كنيد